English
Polski

Klikając Wyślij akceptujesz Politykę prywatności i Regulamin strony.

Dziękuję za kontakt. Wkrótce oddzwonię lub odpiszę.
Coś poszło nie tak... Spróbuj jeszcze raz.
Close button

Skarbiec Fajansu

Wystawa stała w muzeum produkcji wyrobów fajansowych we Włocławku, w której byłem odpowiedzialny za całościową warstwę graficzną.

Dalej

O projekcie

Wystawa „Skarbiec Fajansu” to nowoczesna ekspozycja stała we Włocławku. Prezentuje ponad 150-letnią historię lokalnej produkcji fajansu, łącząc tradycyjne podejście muzealne z multimediami, grami edukacyjnymi i współczesną oprawą graficzną.
The Faience Treasury building with the graphic designer and UX/UI designer Mateusz
Byłem odpowiedzialny za całościową warstwę graficzną – od koncepcji i projektów UX/UI aplikacji, po plansze, wydruki i gry. Pełniłem rolę głównego projektanta graficznego i interfejsów, a także koordynatora współpracy między zespołami kreatywnymi, technicznymi i muzealnymi.
Projekt został zrealizowany przez firmę Projekt Multimedia, odpowiedzialną za technologię i montaż, oraz Koza Nostra Studio, twórców koncepcji przestrzennej. Pracowałem we współpracy z obiema firmami oraz z zespołem merytorycznym z Włocławka.
Moja rola
UX/UI Designer
Graphic Designer
Lead Designer
Zakres współpracy
Projekt koncepcyjny
Projektowanie aplikacji
Grafika użytkowa
Koordynacja
Klient
Inwestor: Miasto Włocławek
Zamawiający: Centrum Kultury „Browar B.”
Współpraca
Szymon Kowal – Projekt Multimedia
Lucyna Meszyńska – Projekt Multimedia
Koza Nostra Studio
Czas realizacji
03.2022 - 05.2023
Lokalizacja
Włocławek, ul. Żabia 2

UX/UI oraz moja rola w projekcie

Wystawa zawiera kilkanaście aplikacji multimedialnych, z których każda została zaprojektowana przeze mnie od strony interfejsu, warstwy graficznej i interakcji.
Moim zadaniem było zaprojektowanie doświadczenia użytkownika w taki sposób, by było zrozumiałe i atrakcyjne zarówno dla dzieci, jak i dorosłych – niezależnie od wieku czy znajomości technologii.
Faience pattern-making app used by visitors
Aplikacja do tworzenia własnych fajansowych wzorów
Puzzle z fajansowm motywem
Puzzle z fajansowm motywem
Aplikacja uzupełniająca treść wystawy
Aplikacja jako element instalacji mutlimedialnej
Aplikacja z nawigacją po wystawie
W ramach projektu:
  • Tworzyłem makiety i prototypy interfejsów w Figma.
  • Projektowałem interakcje dostosowane do ekranów dotykowych (różne formaty i proporcje).
  • Dostosowywałem wygląd aplikacji do stylistyki całej wystawy.
  • Dbałem o minimalną ilość tekstu w aplikacjach, tak by były możliwie uniwersalne.
  • Ściśle współpracowałem z programistami odpowiedzialnymi za implementację oraz zespołem AV odpowiedzialnym za instalacje multimedialne.
  • Tworzyłem również wersje gier i aplikacji do testów, by sprawdzić ich zrozumiałość i komfort obsługi.
W praktyce pełniłem rolę głównego projektanta doświadczenia użytkownika w części multimedialnej, mając wpływ na formę, tempo i sposób narracji każdego z interaktywnych punktów wystawy.
Figma – projekty UX/UI aplikacji i interaktywne prototypy do testów użyteczności
Adobe Photoshop – graficzne elementy aplikacji
Adobe Illustrator – wektorowe elementy graficzne

Persony

Na potrzeby projektowania interfejsów i przebiegu ścieżki zwiedzania przygotowaliśmy zestaw przykładowych person, reprezentujących różne typy odbiorców wystawy – od lokalnych seniorów, przez rodziny z dziećmi, po turystów zainteresowanych wzornictwem. Pozwoliło to lepiej dostosować treści, poziom interakcji i warstwę wizualną do zróżnicowanych potrzeb użytkowników.
Agnieszka Włocławska
Wiek:
44
Wykształcenie:
wyższe II stopnia
Zawód:
manager
Stanowisko:
HR manager
Zarobki:
12 000 zł
Rodzina:
mąż, 2 dzieci
Lokalizacja:
miasto około 100 tys.
Wzrost:
168 cm
Pasywny
Aktywny
Analityczny
Kreatywny
Konserwatywny
Liberalny
Introwertyk
Ekstrawertyk
Józef Machnacz
Wiek:
68
Wykształcenie:
zawodowe
Zawód:
ślusarz (emeryt)
Stanowisko:
brygadzista
Zarobki:
5 000 zł
Rodzina:
żona, 3 dzieci, 5 wnucząt
Lokalizacja:
miasto około 15 tys.
Wzrost:
173 cm
Pasywny
Aktywny
Analityczny
Kreatywny
Konserwatywny
Liberalny
Introwertyk
Ekstrawertyk

Multimedia

Projektowałem warstwę graficzną i interfejsy do wielkoformatowych instalacji multimedialnych, które stanowią kluczowy element narracji wystawy.
Large Format Timeline Project
Oś czasu:
Jedną z dużych realizacji była oś czasu z aktywnymi przyciskami i podświetlaną treścią.
Po ich naciśnięciu pojawia się treść, a odwiedzający słyszy głos Roberta Makłowicza czytającego opisy kolejnych etapów historii włocławskiego fajansu.
Zaprojektowałem całą strukturę graficzną osi oraz typografię z uwzględnieniem ograniczeń konstrukcyjnych.
Figma – wstępny projekt graficzny i interaktywny prototyp oraz testy użyteczności
Adobe Illustrator – wektorowe elementy graficzne
Adobe InDesign – wizualizacja i przygotowanie do druku
Visualization of a room with a large-format multimedia installation
Mapa ceramiki na świecie:
Inną wielkoformatową instalacją multimedialną była mapa świata z przyciskami i ekranem.
Po wybraniu danego regionu na ekranie pojawiały się informacje o ceramice charakterystycznej dla danego obszaru.
Odpowiadałem za projekt graficzny mapy, ikonografii oraz układu interfejsu.
Adobe Illustrator – projekt graficzny oraz wizualizacja
Figma – interaktywny prototyp do testów użyteczności oraz interaktywny layout aplikacji
Adobe InDesign – przygotowanie do druku
Memory room with a gaming app for kids
Memory room:
Stworzyłem też projekt interaktywnej gry memory, łączącej fizyczne plansze z ekranami dotykowymi.
W grze wykorzystano stylizowane grafiki inspirowane włocławskim wzornictwem ceramicznym – wszystkie ilustracje i UI były mojego autorstwa.
Figma – interaktywne prototypy do testów użyteczności
Adobe InDesign – przygotowanie do druku

Plansze, infografiki i oznaczenia

Poza multimediami przygotowywałem również wszystkie elementy graficzne wystawy „offline”, które towarzyszyły eksponatom.
One of the main corridors of the exhibition, where many prints and permanent exhibition items are displayed
Elementy statyczne wystawy:
  • Plansze tytułowe i wprowadzające do sekcji.
  • Podpisy do obiektów muzealnych.
  • Biogramy postaci i zdjęcia historyczne.
  • Mapy i nawigacja po wystawie.
Adobe Illustrator – wektorowe elementy graficzne – ikony, ilustracje
Adobe InDesign – wizualizacje oraz przygotowanie do druku
Signature under the exhibit
One of the stickers directing visitors in the direction of the tour
One of the installations - an introduction to the permanent exhibition
Direction board for museum visitors
Dbając o dostępność, unikałem zbyt małych czcionek i kontrastów, które utrudniają odbiór. Jednocześnie każda plansza była opracowana z myślą o hierarchii treści – wyraźne tytuły, bloki informacji i ilustracje prowadzące odbiorcę przez narrację wystawy.

Kolorowanka XXL – czyli design, który można… pokolorować!

To jedna z najciekawszych części projektu. Wielkoformatowa kolorowanka, czyli ściany pokryte moimi autorskimi wektorowymi rysunkami inspirowanymi fajansem.
Dzieci mogą malować po nich dużymi flamastrami, a specjalna powłoka pozwala łatwo ścierać kolor i zaczynać od nowa. To kreatywna przestrzeń, która łączy sztukę użytkową z zabawą i edukacją.
Adobe Illustrator – projekt graficzny oraz wizualizacja
Large-format coloring book painted by visitors
Large format coloring book with its author Mateusz
Góra strony