Blog
>
Artefakty przy eksporcie z Figmy

Dziwne artefakty przy eksporcie z Figmy

Pracuję w Figmie na co dzień. Czasami, przy eksporcie grafiki do formatu JPG, WEBP czy PNG, na krawędziach pozostawały białe paski szerokości 1-2 px oraz rozmiar plików zmieniał się np. z 1200 px do 1201 px. W końcu znalazłem rozwiązanie problemu! Było to o tyle proste, co zaskakujące.

Irytujące białe paski 😡

Pracuję w Figmie na co dzień. Uwielbiam tę platformę. Jakbym miał usunąć wszystkie programy graficzne poza jednym, to zostawiłbym właśnie Figmę. Poza zaawansowanymi projektami UX/UI czy całymi stronami internetowymi, tworzę tam też często banerki reklamowe do kampanii Google Ads, do social mediów itd.

I to właśnie podczas tworzenia kolejnych kampanii opartych na banerkach, trafiłem na pewien problem. Podczas eksportu grafiki do JPG, PNG czy WEBP, czasami na krawędziach pozostawały białe paski o szerokości 1-2 px.

Wyeksportowany plik z widocznymi białymi artefaktami na krawędziach
Te białe paski doprowadzały mnie do szału!

Przez jakiś czas szukałem rozwiązania na forum Figmy i widziałem, że ludzie na całym świecie miewają ten problem. Uznałem, że pewnie jest to jakiś bug ze strony Figmy.

Rozwiązanie było prostsze niż myślałem

Cały problem polega na położeniu grafiki na polu roboczym w Figmie. Domyślnie, pierwszy Frame jaki tworzymy, ustawia się tam w położeniu X 0, Y 0. Natomiast w trakcie szalonego procesu twórczego, kiedy powstaje takich frame’ów kilkanaście, niektóre lądują na jakichś dziwnych współrzędnych typu X 779.2 Y 2219.77.

I to właśnie te .2 czy .77 tworzą problem! Figma eksportuje pliki patrząc na całe pixele. Zaokrągla je sobie w dół lub w górę. Powstaje w ten sposób przykładowo plik o wielkości zamiast 1200x1200px – 1200x1201px. Coś okropnego.

Rozwiązanie polega po prostu na pilnowaniu, żeby frame’y były położone na odpowiednych współrzędnych i miały wielkości bez ułamkowych części pixeli. Plik nie może mieć wielkości np. 986.4x363.25px.

Aplikacje UX/UI
Figma
5 min. czytania
Dziwne artefakty przy eksporcie z Figmy
Miniatura wpisu "Od pomysłu do interfejsu: Mój proces projektowania aplikacji UX/UI."
UX/UI Design
10 min. czytania
Od pomysłu do interfejsu: Mój proces projektowania aplikacji UX/UI
Mateusz Mrozek, projektant stron internetowych, pracujący przy biurku w nocy. Włączony monitor i lampka oświetlają twarz. Zdjęcie symbolizuje proces tworzenia strony internetowej krok po kroku.
Budowa Stron WWW
15 min. czytania
Jak powstaje strona internetowa? Proces krok po kroku